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Stipendiaten
der Sylt Foundation

2017
Sethembile Msezane
Enrique Winter

2016
Sarah Briggs

Mobirise
Mobirise

Sethembile Msezane (RSA b.1991)

ist derzeit (1917) Master of Fine Arts an der University of Cape Town (UCT). Msezane zeigt auf, wie der Prozess der Erinnerungspraxis Konstruktionen von Geschichte, Mythenbildung und schließlich die Abwesenheit des schwarzen weiblichen Körpers bei der Monumentalisierung öffentlicher Räume beeinflusst.

Msezane ist eine der TAF & Sylt Emerging Artist Residency Award Gewinner (TASA) (2016). Sie ist der erste Empfänger des Rising Light Award bei der 5. Ausgabe der Mbokodo Awards (2016). Sie ist eine Barclays L'Atelier Top 10 Finalist (2016). Sie war ein eingeladener bei Situate: Art in Festivals (Residenz) in Hobart Australia (2016). Ihre Arbeiten waren in "Realising Narratives" zu sehen, eine Ausstellung in Framer Framed, Amsterdam.

Msezane führte The Charter for Any Given Sunday auf Initiative von Khanabadosh und Institute for Contemporary Art Research (2016) durch. Azania - Was wird erinnert werden, was wird vergessen? wurde am GARDCA-Event Intersect (2016) am Gordon-Institut für darstellende und kreative Kunst (GIPCA) aufgeführt. Sie trat bei der Entfernung der John Cecil Rhodes Statue an der UCT (2015) auf. Sie ist eine Sasol New Signatures Merit Award Gewinnerin (2015). Msezane war eine Rednerin auf der Between 10 & 5 Creative Women Conference (2015). Sie wurde von der Open Stoep Residency in der AVA-Galerie und dem Vrystaat Kunstefees Festival eingeladen, ihr Stück Love In The Time of Afrophobia (2015) aufzuführen. In Infecting the City 2015 führte sie Ellipsis und FR! KA auf. Sie war Teilnehmerin am OPENLab2014 - einer Residency in Bloemfontein und Richmond.

Ausgewählte Gruppenausstellungen beinhalten Frauenarbeit und die Kunst der Störungen in der Iziko South African National Gallery (2016), Tanz, wenn Sie in mein Land einreisen wollen! / Global Citizen bei GoetheOnMain, Johannesburg (2016), Nothing Personal bei SMAC Gallery, Cape Town, #theopening bei Greatmore Studios, Kapstadt (2016), Übersetzungen bei Emergent Art Space und Reed college, Portland, Oregon (2015), Überall im Wind bei Brundyn + (2014), Camouflage bei Circa, Johannesburg (2013), Greatest Hits 2012, Wenn die Hallen spreceh nkönnten bei der Association of Visual Arts (AVA) in Kapstadt (2013) .


Sethembile Msezane (RSA b.1991) is currently (1917) a Masters in Fine Art scholar at the University of Cape Town (UCT). Msezane maps out how the process of commemorative practice informs constructions of history, mythmaking, and ultimately addresses the absence of the black female body in the monumentalisation of public spaces. Msezane is a the TAF & Sylt Emerging Artist Residency Award winner (TASA) (2016) . She is the first recipient of the Rising Light award at the 5th edition of the Mbokodo Awards (2016). She is a Barclays L’Atelier Top 10 Finalist (2016). Msezane was an invited artist at Situate: Art in Festivals (residency) in Hobart Australia (2016). Her work featured in Re[as]sisting Narratives an exhibition at Framer Framed, Amsterdam. Msezane performed The Charter for Any Given Sunday an initiative by Khanabadosh and Institute for Contemporary Art Research (2016). Azania- What Will Be Remembered, What Will Be Forgotten? was performed at Gordon Institute for Performing and Creative Art (GIPCA) event Intersect (2016). She performed at the removal of the John Cecil Rhodes statue at UCT (2015). She is a Sasol New Signatures Merit Award winner (2015). Msezane was a speaker at the Between 10 & 5 Creative Women Conference (2015). She was invited by the Open Stoep Residency at the AVA gallery as well as Vrystaat Kunstefees Festival to perform her piece Love In The Time of Afrophobia (2015). In Infecting the City 2015 she performed Ellipsis and FR!KA. She was a participant at OPENLab2014 – a residency in Bloemfontein and Richmond.

Selected group shows include Women's Work and The Art of Disruptions at the Iziko South African National Gallery (2016), Dance, if you want to enter my country!/ Global Citizen at GoetheOnMain, Johannesburg (2016), Nothing Personal at SMAC Gallery, Cape Town, #theopening at Greatmore Studios, Cape Town (2016), Translations at Emergent Art Space and Reed college, Portland, Oregon (2015), Anywhere the Wind Blows at Brundyn+ (2014), Camouflage at Circa, Johannesburg (2013), Greatest Hits 2012, If the Halls could Talk at Association of Visual Arts (AVA) in Cape Town (2013).

Mobirise

Enrique Winter

Der chilenische Dichter Enrique Winter (Santiago, Chile, 1982) ist Autor von Atar las naves (Gewinner des Víctor Jara Arts Festivals), Rascacielos (ausgezeichnet mit dem National Book Council Stipendium, erhältlich in Englisch als Skyscrapers), Guía de despacho (Gewinner des Nationaler junger Dichterwettbewerb), Lengua de señas (Gewinner des Pablo de Rokha Poetry Prize, verfügbar in Englisch als Sign Tongue, Version, die auch den Goodmorning Menagerie Chapbook-in-Translation Preis gewann) und Co-Autor der LP Agua en polvo (ausgezeichnet mit dem Fonds zur Förderung des chilenischen Musikstipendiums), zusammengetragen in mehreren Anthologien und Sprachen, darunter das deutsche "Das Meer unter der Himmel" (Luxbooks, 2016).

Er ist auch Autor des Romans Las bolsas de basura und Übersetzer von Büchern von Charles Bernstein und Philip Larkin. Winter hält einen MFA in Kreativem Schreiben an der NYU und leitet das Creative Writing-Diplom bei PUCV.Er war früher Redakteur und Anwalt.

Enrique Winter tritt dem Austauschprogramm Transformation und Identität der Sylt Stiftung bei und nimmt im April 2017 an den literarischen Lesungen "Violent Memories" in Yangon / Myanmar teil.


Chilean poet Enrique Winter (Santiago, Chile, 1982) is author of Atar las naves (winner of the Víctor Jara Arts Festival), Rascacielos (awarded the National Book Council fellowship, available in English as Skyscrapers), Guía de despacho (winner of the National Young Poet Competition), Lengua de señas (winner of the Pablo de Rokha Poetry Prize, available in English as Sign Tongue, version that won as well the Goodmorning Menagerie Chapbook-in-Translation prize) and co-author of the LP Agua en polvo (awarded the Fund for the Promotion of Chilean Music fellowship), collected in several anthologies and languages including German’s Oben das Meer unten der Himmel (Luxbooks, 2016).

He is also author of the novel Las bolsas de basura and translator of books by Charles Bernstein and Philip Larkin. Winter holds an MFA in Creative Writing at NYU and directs the Creative Writing diploma at PUCV. He used to be an editor and an attorney.

Enrique Winter is joining the Sylt Foundation's exchange programme Transformation and Identity and taking part in the literary readings "Violent Memories" in Yangon/Myanmar in april 2017. 

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